Diving Place Details

Name: Bałtyk - Hel (otwarte morze)
Diving Place Type: Sea
Max depth [m]: 0
Country: Poland, Pomeranian
Latitude: 54° 41’ 00” N
Longitude: 18° 46’ 00” E
Confirmed: Yes
Description
 
Diving Spots
Centers
Non-commercial diving ads
Action
Name
Description
Max depth [m]
SelectPogłębiarkaPozycja 54° 45? 34,40" N 018° 42? 49,00" E . Przebieg służby Brak nazwy Brak jakichkolwiek danych o miejscu, dacie wodowania, przebiegu służby oraz o dacie i okolicznościach zatonięcia. . Wymiary długość m szerokość na owrężu m zanurzenie wyporność . Napęd Brak napędu . Uzbrojenie Brak . Głębokości Najmniejsza głębokość na wraku 30,5 m Głębokość na dnie 37 m <tekst z www.balticwrecks.com>39
SelectBoelckeOkręt wojenny używany przez Kriegsmarine. Okręt służył jako pływający warsztat dla wodnosamolotów Luftwaffe. Flugssicherungsschiff Boelcke został zbudowany w grudniu 1942 roku w stoczni Norderwerft Koser & Meyer Hamburg, numer budowy 745. Od zwodowania służył w SNDF (ost). Zatonął 17.04.45 trafiony bombą podczas nalotu. Zginęło 20 marynarzy. Prace nad zakończeniem identyfikacji jeszcze trwają, aczkolwiek już na tym etapie można przyjąć iż jest to właśnie Boelcke. Namiary gps54° 35? 23,30 " N 18° 50? 51,50 " E, Wymiary Długość całkowita 78 m Szerokość na owrężu 10,80 m Zanurzenie 3,65 m Pojemność rejestrowa 961 BRT . Napęd Cztery silniki MAN, 12 cylindrowe Dwie śruby napędowe trójłopatkowe 1,85m. Najmniejsza głębokość na wraku 48,5 m. Głębokość na dnie 59 m. . Uzbrojenie 1 dźwig MAN 18 t 3 wodnosamoloty 3 działka przeciwlotnicze 3,7 cm 2 działka przeciwlotnicze 2,0 cm 2 ciężkie karabiny maszynowe. <tekst z www.balticwrecks.com> 59
SelectU-346Pozycja 54° 37? 29,82" N 018° 50? 26,39" E . Przebieg służby U-xxx, numer nie potwierdzony. Brak jakichkolwiek danych o miejscu, dacie wodowania, przebiegu służby oraz o dacie i okolicznościach zatonięcia. Z dotychczasowych ustaleń wynika że, jest to okręt podwodny Typ VII c. Najbardziej prawdopodobną przyczyną zatonięcia mógł być wypadek podczas ćwiczeń w zanurzaniu. O ile numer się potwierdzi, to okręt został zwodowany 28 X 1942 roku, w stoczni Nordseewerk, Emden. Pod dowództwem kapitana Arno Leisten służył w 8 flotylli treningowej, z bazami w Kołobrzegu, a później w Gdańsku. Okręt nie brał udziału w żadnym patrolu bojowym. Zatonął 20 IX 1943 niedaleko półwyspu helskiego podczas ćwiczeń. Wypadek przeżyło sześciu marynarzy, 37 zginęło. . Wymiary (w zależności od roku budowy) Długość 67,10 - 68,70 m szerokość na owrężu 6,20 - 6,90 m Zanurzenie 4,80 - 5,10 m wyporność nawodna 860 - 999 t Wyporność podwodna 1070 - 1369 t . Napęd 2 silniki Diesla MAN typuM6V40?46 o mocy 2800 KM każdy 2 silniki elektryczne AEG i/lub BBC o mocy 375 KM każdy 2 śruby napędowe o średnicy 1,62 m . Uzbrojenie 5 wyrzutni torped 533 mm 1 działo 8,8 cm 1 działko 3,7 cm . Głębokości Najmniejsza głębokość na wraku 49 m Głębokość na dnie 54 m<tekst z www.balticwrecks.com> 54
SelectNettelbeckPozycja 54° 38? 06,00" N 018° 48? 54,00" E . Przebieg służby M 138 Zieten Nettelbeck Okręt wojenny używany przez Reischmarine i Kreigsmarine. Okręt wojenny o napędzie mechanicznym Minensuchboot typ 16 (1916) zbudowanym w stoczni Teclenburg Geestermunde 17.02.1919.. przejęty przez RM 21.03.1919 i przemianowany 01.09.1921 na Zieten (tender Befelhschaber der Sicherung Nordsee). 11.09.1921 ? 02.09.1938 przeznaczenia różne m.in. do ochrony połowów. Przebudowany w stoczni Kriegsmarinewreft Wilhelmshaven i 10.05.1939 przemianowany na Nettelbeck. 21.06.1944 zatopiony podczas ataku lotniczego pod Revalem, następnie podniesiony i odholowany do Kołobrzegu do remontu. Nieukończony okręt został odholowany przez M 801 w kierunku Gdyni. Podczas sztormu zerwał się z holu i został wyrzucony na plażę na Helu. Skreślony z listy okrętów KM 03.02.1945. . Wymiary Długość 61,60 m Szerokość na owrężu 8,45 m Zanurzenie 2,60 m Wyporność 785 t . Napęd 2 sześćio cylindrowe silniki Diesla o mocy 1300 KM 1 śruba napędowa trójłopatowa o średnicy 1,97 m . Uzbrojenie 1 - 2 dział 10,5 cm do trzech działek 2 cm 24 ? 30 min morskich do 12 bomb głębinowych . Głębokości: Najmniejsza głębokość na wraku 2,1 m Głębokość na dnie 3,5 m Miejsce wyrzucenia na brzeg wskazał ostatni kapitan Nettelbecka, Daniel Devaux podczas wizyty na Helu w październiku 2005 roku.<tekst z www.balticwrecks.com>3